torstai 16. helmikuuta 2017

Tuote elämyksenä ja hankinnan perusteleminen 20.-24.2.



Tuoteneuvontatilanteessa osuvat perustelut ja elämysten tarjoaminen ovat tärkeitä, tällä viikolla keskitymme niihin.

1. Arvioi tuote-esittelyä 

Katso seuraava tuote-esittelyvideo ja vastaa sitten sitä koskeviin kysymyksiin. 

1. Millä eri keinoilla myyjä perustelee tuotteen paremmuutta, etuja ja hyötyjä verrattuna muihin tuotteisiin?
2. Mitä havainnollistamisen keinoja /havaintovälineitä myyjä hyödyntää esittelyssä?
3. Mitä markkinointimateriaaleja ja mainoksia videolla esiintyy?

2. Videoiden hyödyt myynnin tukena

Tutusto sivustoon ja vastaa:

1. Mitä videolla voi esitellä? Mitä videotyyppejä on?
2. Mitkä asiat kannattaa aina huomioida videota suunniteltaessa?
3. Millainen videon konseptin pitäisi olla?

Katsele haastattelu ja vastaa:

4. Milla tavoin Hartwall hyödyntää esittelyvideoita viestinnässä?
5. Mitä uusia mahdollisuuksia videot tarjoavat viestintään?



3. Tuotteet elämyksinä

Tutustu Moodlessa erilaisiin elämyksellisiin tuotteisiin ja esimerkkityöhön. 
Esittele sitten blogissa julisteella tai parilla, esimerkit perustellen ja tuotekuvien lähteet mukana (Canva) yksi:
  • yksilöllinen tuote/palvelu (Nissen silmälasit voimakkuuksilla)
  • aito tuote/palvelu (Valio voi)
  • tuote, jolla on vahva tarina (Oltermanni juustot)
  • moniaistillinen tuote/palvelu (Karibian lomamatka)
  • tuote, joka korostaa vastakohtia (Naisten kravatti)
  • vuorovaikutuksellisuutta hyödyntävä tuote (Pinterest) 

 

4. Myyntiperusteluja!

Valitse kaksi tuotetta ja kaksi palvelua ja esittele ne lyhyesti (kuva, merkki, nimi, hinta). Muista kuvien lähteet.
Halutessasi voit laatia tehtäväpostauksen kuvaesityksenä (Canva tai Power Point) esimerkiksi kahdelle sivulle.

Kerro myös lyhyesti, millaiselle kohderyhmälle tuotteet ja palvelut voisivat ensisijaisesti sopia. 

Kirjoita nyt 4 myyntiperustelua joka tuotteelle ja palvelulle. Postaa näkyviin myös, mistä perustelusta (ekologiset perustelut, käyttöperustelut, arvostusperustelut, tekniset perustelut, hintaperustelut, markkinointilaatu, eettiset perustelut, esteettiset perustelut, taloudellisuus jne.) on kysymys.

Esimerkki: Tämä sohva on linjakas ja sopii erinomaisesti skandinaaviseen pelkistettyyn tyyliin. (esteettinen perustelu)


 




 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti