Tällä viikolla kirjoita, millaisista asioista hyvä ensivaikutelma syntyy asiakkaalle? Huomio sekä myyjän elekieli, sanallinen viestintä, että palveluympäristö. Yritä kertoa mahdollisimman monta käytännön esimerkkiä. Halutessasi voit laatia aiheesta julisteen tai infograafin otsikolla Hyvä ensivaikutelma.
Palveluympäristö ensivaikutelman luojana
Millaisiin asioihin (äänet, ympäristö, hajut, värit, jne.) sinä kiinnität ensimmäisenä huomiota ja millaisista asioista syntyy hyvä ensivaikutelma, kun saavut:
1. Ruokakauppaan?
2. Erikoisliikkeeseen?
3. Toimistoon?
Nimeä mielellään esimerkkiyritykset, joista kerrot.
Elekieli
1. Mistä vihjeistä voit asiakkaan kehonkielessä päätellä että:
A. Asiakkaalla on kiire?
B. Asiakas tarvitsee apuasi?
C. Asiakas haluaa katsella rauhassa?
D. Asiakas haluaa ostaa?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti