keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Valmistele ja pidä tuote-esittelysi 27.-31.3.

Tällä viikolla sinulla on aikaa työstää oma tuote-esittelysi valmiiksi ja esitellä se perjantaina opettajalle ja vertaispalautteen antajalle (blogisi lukija).

Tässä tuote-esittely runkokysymykset vielä kertauksen vuosi viime viikolta.

Esittelyajat 


Tiistaina 28.3.


  1. Erik Bauerin maila
  2. Anni  Loreal OK

Perjantaina 31.3

  1. Vilma    Iphone7 OK
  2. Tuomas Iphone5S OK
  3. Emmiina Fazerin sininen suklaa
  4. Taina      Family Life Aegean, Rodos, Kolymbia
  5. Oskari  Bauer luistimet
  6. Erika Sisu kuntosali
  7. Jonna Honor8
  8. Taneli Dyson pölynimuri
  9. Manu 

TUOTE-ESITTELY

Tämä on tärkeä yhteenvetotehtävä, joka kokoaa oppimasi aiheet yhteen, oma tuote-esittelysi.


Valitse-ensin tuote-tai palvelu- joka kiinnostaa sinua esittelysi aiheeksi. Kannattaa valita tuote tai palvelu, josta on mukavasti tietoa saatavilla 

Työvälineet: (Ppt ja Canva) ja tietenkin blogisi. Itse esittely on helppo toteuttaa Ppt-ohjelmalla, mutta kerro sen pääpiirteet myös blogissa, ja postaa ainakin tekemäsi oheismateriaali (kaupan päätöstä vahvistava mainos /käyttövinkki /resepti ) kuvana (jpg) omaan blogiisi.

Voit myös kirjoittaa, miten meni ja millaista palautetta sait, mitä koit oppivasi aiheesta.

Kysymykset esittelyn rakentamista varten ovat tässä: 

Tee ensin Power-Point-esityksellesi selkeä rakenne

 Luo Tuote-esittelyyn otsikkodian jälkeen esimerkiksi diat:

Tyypillinen asiakas: Millainen voisi olla tuotteesi tyypillinen asiakas? Taustatekijöiltään: ikä, sukupuoli, tulot, asuinpaikka..., persoonaltaan: tarpeet ja asenteet, arvostukset, elämäntyyli, odotukset. Voit keksi asiakkaalle kuvitteellisen nimen ja profiilin, ja etsiä netistä myös henkilökuvan

Tarvekartoituskysymykset: millaisia tarvekartoituskysymyksiä voisit kertoa asiakkaalle tuoteneuvontatilanteessa (kertaa materiaali, ja aikaisempi tehtävä) Vähintään neljä.

Tuotetiedot: Mitä ominaisuuksia tuotteella on? Etsi tietoja ja kokoa niitä ylös ymmärrettävästi ja kiinnostavasti. Mitä etuja ja hyötyjä asiakas niistä voi saada? Kertaa ensin OEH-analyysi. Mitä asiakas hyötyy tuotteesta, mitä hän siitä saa?


Vaihtoehdot: Tarjoa toki myös muutama vaihtoehto, esimerkiksi hieman kalliimpi versio, eri makuja, värivaihtoehtoja tms. 

Myyntiperustelut: Miten voit perustella asiakkaalle, että tuote kannattaa ostaa?

Vastaväitteet ja niiden taklaaminen: Mitä vastaväitteitä asiakkaalla voi olla? Miten vastaat niihin asiakaspalvelijana fiksusti.

Houkutteleva tarjous/hinta ja lisäedut: Kertaa hinnoittelukikat (Moodle) ja pohdi, millainen tarjous sopisi tuote-esittelytilanteeseesi. Miten esittäisit hinnan esitteessä tai mainoksessa? Millaisen hintatarjouksen teet asiakkaallesi? Mitä lisäetuja tarjoat, jotta saat asiakkaasi vakuutettua ostosta?

Canva: Ostopäätöstä tukeva mainos/käyttövinkki/resepti/: Suunnittele vielä tämä mainos houkuttelevasti Canva-ohjelmalla (valitse Poster- juliste tai jokin muu sopiva malli) ja tallenna valmis mainos kuvana, ja liitä se esityksesi loppuun yhdelle dialle. Postaa kuva mainoksesta omaan blogiisi.

Lisämyynti-ideat: Millaisia käyttöyhteystuotteita tai palveluita tarjoat asiakkaallesi?

Millä sanoilla tai keinoilla aiot vahvistaa ostopäätöstä?

Millaista jälkimyyntiä harjoitat? Miten varmistat asiakkaasi tyytyväisyyden? 

Vertaispalaute

Jokainen saa antaa myös vertaispalautetta luokkakaverille hänen esityksestään, sen voi antaa vaikkapa suoraan blogissa. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti